Unit 3 : Bilik Segar Diri




UNIT 3 : BILIK SEGAR DIRI
Ø Kenali Simbol Tandas
Ø Peraturan Tandas
Ø Bersih dan Segar




1. KENALI SIMBOL TANDAS


Hasil Pembelajaran :
lMurid dapat mengetahui simbol-simbol tandas dengan baik.

lMurid dapat mengamalkan sikap bertanggungjawab dengan 
memasuki tandas yang betul.


Aktiviti yang dapat dilakukan murid :-
1. Murid memadankan gambar dengan simbol yang sesuai.





2. Murid mewarnakan kemudahan di dalam tandas dan bilik mandi.





2. PERATURAN TANDAS
Amalkan yang betul

 Hasil Pembelajaran :
lMurid dapat mengetahui simbol-simbol tandas dengan baik.

lMurid dapat mengamalkan sikap bertanggungjawab dengan memasuki
tandas yang betul.



Aktiviti yang dapat dilakukan murid :-
Murid menandakan ( / ) pada perlakuan yang betul.





3. BERSIH DAN SEGAR

Hasil Pembelajaran :
lMurid dapat mengamalkan sikap bertanggungjawab dengan mengamalkan
perkara yang betul di dalam tandas.


Aktiviti yang dapat dilakukan murid :-

Murid surih betul atau salah berdasarkan gambar.


RUMUSAN 

RUJUKAN
Nor Len binti Sudar, Roslina @ Lydia binti Emping. (2016).  Pengurusan  kehidupan (masalah pembelajaran) Tahun 1 buku  teks. Kuala Lumpur.  Dewan Bahasa dan Pustaka.

Nor Len binti Sudar, Roslina @ Lydia binti Emping. (2016).  Pengurusan kehidupan (masalah pembelajaran) Tahun 1 buku  aktiviti. Kuala  Lumpur. Dewan Bahasa dan Pustaka.



Comments

Popular posts from this blog

Unit 2 : Kebersihan Diri

Unit 1 : Mari Bergembira